Blog

Sprawdź najnowsze na blogu

Nawet do
600 €
odszkodowania

Chcesz uzyskać odszkodowanie ? Zadzwoń

6 kroków do uzyskania odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot

Opóźniony lot, albo co gorsza odwołany? Doskonale zdajemy sobie sprawę ze stresu, jaki towarzyszy godzinom spędzonym na lotnisku, dlatego na etapie uzyskiwania należnego odszkodowania od linii lotniczych chcemy Ci go oszczędzić. Jak się zachować w sytuacji, gdy nasz samolot spóźnia się/jest odwołany i jakie kroki należy podjąć, aby uzyskać należne odszkodowanie?

1. Zapisz dane lotu

  • numer lotu
  • harmonogram lotu (zaplanowany czas odlotu i przylotu)
  • długość opóźnienia (faktyczny czas odlotu i przylotu)

2. Spróbuj dowiedzieć się, co spowodowało zakłócenie Twojego lotu

  • zapytaj personel pokładowy, poproś o wydanie zawiadomienia o opóźnieniu/odwołaniu lotu
  • sprawdź warunki pogodowe
  • sprawdź, czy inne loty również są opóźnione/odwołane

3. Kiedy już wszystko będzie jasne koniecznie zachowaj dokumenty podróży:

  • kartę pokładową
  • potwierdzenie rezerwacji
  • bilet elektroniczny (e-ticket)
  • przywieszkę bagażową

4. Jeżeli poniosłeś dodatkowe koszty związane m.in. z zakupem posiłku, noclegiem czy przejazdem taksówką zachowaj także rachunki potwierdzające te wydatki. 

5. Zgłoś roszczenie o odszkodowanie

Wypełnij formularz reklamacyjny dostępny na stronie przewoźnika lub napisz samodzielnie wniosek o odszkodowanie. Wystarczy również, że zgłosisz swoją sprawę na https://flycover.pl/zglos-sprawe/ Całą resztą się zajmiemy!

6. Oczekuj na wydanie decyzji przez przewoźnika.

Z doświadczenia jednak wiemy, że warto uzbroić się w cierpliwość. Czasami konieczne może okazać się dochodzenie praw na drodze sądowej. Wolisz pewne rozwiązanie? Nie trać czasu na walkę o odszkodowanie z przewoźnikiem i powierz nam swoją sprawę.