Blog

Sprawdź najnowsze na blogu

Nawet do
600 €
odszkodowania

Chcesz uzyskać odszkodowanie ? Zadzwoń

Opóźniony lot

Twój lot został opóźniony i byłeś zmuszony spędzić na lotnisku kilka godzin? Już teraz poznaj swoje prawa.

Jak powinien zachować się przewoźnik, gdy dojdzie do opóźnienia lotu?

Linie lotnicze są zobowiązane zapewnić opiekę i wypłacić odszkodowanie pasażerom, jeśli są winne opóźnieniu. Przewoźnik nie bierze odpowiedzialności za m.in. nagłą zmianę pogody, wybuch wulkanu czy zdarzenia wywołane sytuacją polityczną na danym terytorium, czyli tzw. okoliczności nadzwyczajne.

Prawo do opieki, a więc do wyżywienia czy możliwości skorzystania z telefonu lub faksu, przysługuje nam niezależnie od przyczyny i gdy opóźnienie naszego lotu wynosi:

  • 2 lub więcej godzin w przypadku lotów o długości do 1 500 km;
  • 3 lub więcej godzin w przypadku lotów wewnątrz Unii Europejskiej na dystansie powyżej 1 500 km;
  • 3 lub więcej godzin w przypadku lotów innych niż wewnątrz Unii o długości pomiędzy 1 500 km a 3 500 km;
  • 4 lub więcej godzin w przypadku lotów o długości powyżej 3 500 km.

Gdy nasz rejs jest znacznie opóźniony i rezerwację przeniesiono na następny dzień to przewoźnik ma również obowiązek zapewnić nam nocleg oraz pokryć koszty transportu z/do hotelu.

Kiedy przysługuje mi odszkodowanie?

Kilku- czy kilkunastominutowe opóźnienia startu zdarzają się dość często. Tego typu opóźnienia nie są podstawą do domagania się odszkodowania. Zgodnie z unijnym rozporządzeniem odszkodowanie w postaci świadczenia pieniężnego będzie przysługiwać pasażerom tylko w sytuacji, gdy opóźnienie wylotu jest większe niż 3 godziny.

O jaką kwotę odszkodowania mogę się ubiegać?

Wysokość odszkodowania podawana jest w walucie euro i zależy od długości trasy:

  • 250 euro w przypadku lotów o długości do 1500 kilometrów;
  • 400 euro w przypadku lotów w UE dłuższych niż 1500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1500 do 3500 kilometrów;
  • 600 euro w przypadku dłuższych lotów niż wymienione powyżej.

Chcę zrezygnować z podróży. Czy jest to możliwe?

Jeśli lot jest opóźniony więcej niż 5 godzin, pasażerowie mają prawo do rezygnacji z lotu i całkowitego zwrotu pieniędzy za bilet.

Co w przypadku lotów z przesiadką?

Jeżeli z powodu opóźnienia samolotu nie zdążyłeś na przesiadkę (tzw. lot łączony) przewoźnik musi nam zapewnić alternatywną i jak najszybszą drogę do naszego celu.

I najważniejsze – co zrobić, by otrzymać odszkodowanie?

Doskonale zdajemy sobie sprawę jak długą i żmudną drogą potrafi być walka z przewoźnikiem o odszkodowanie. O świadczenie pieniężne za spóźniony lot możesz ubiegać się korzystając z naszych usług. Bezpłatnie podejmiemy się analizy powierzonej nam sprawy, pomożemy zgromadzić potrzebne dokumenty, a także przeprowadzimy przez procedurę odszkodowawczą. Prowizję pobierzemy jedynie wtedy, gdy uda nam się uzyskać należne Ci środki.